Szakmai kisokos (4): a villanyszerelő
szeptember 14, 2019Egy szakember nem szakember, két szakember félszakember… ?
szeptember 20, 2019
Vállalkozása ingatlanjaiba speciális karbantartási és javítási feladatok merülhetnek fel melyek komplex rálátást, részletes kiértékelést igényelhetnek. A specializált profilú szervizelési szolgáltatások nem alkalmasak ezek teljes körű ellátásra a jellegükből adódóan. A megfelelő szolgáltatás kiválasztásával pénzt, időt és energiát spórolhat meg vállalkozása számára – de hogyan találja meg a legjobb szolgáltatást?
Tájékozódjon a szolgáltatást nyújtó cég saját platformjain
A céginfók keveset árulnak el a tényleges szolgáltatásokról. A szervizelési szolgáltatást nyújtó cégek online és offline platformjai az esetek többségében megbízható tájékoztatást nyújtanak a szolgáltatás jellegét tekintve, ezért érdemes először ezeken tájékozódnunk. A legtöbb szolgáltatás ma már rendelkezik honlappal, közösségi média felülettel – ám ezeken az azonnal szembejövő tartalmak többnyire a vállalkozás marketing céljainak megfelelő hurráoptimista sikertörténetek, amik megnehezítik az oldal látogatóinak tájékozódását. Érdemes ezért a szövegekben megszokott élőfej/élőláb paneleknek megfelelő „léceken” tájékozódnunk „Rólunk” rovat vagy esetleg „Impresszum” iránt. A közösségi platformokon a profil oldalakon belül a leírás-, bemutatkozás és impresszum-panelek szolgálják az előzőekhez hasonló célokat.
A honlapokon e mellett megtalálhatja a tényleges szolgáltatási köröket bejegyzések formájában vagy szerencsés esetben legördülő ablakok, listák és panelek formájában. Ezeknél érdemes megnézni, hogy valóban minden szükséges szolgáltatási kör jelen van-e.
Az egyes cégek büszkék a szolgáltatási köreikre, melyeket kiemelt szöveges és képi formában is igyekeznek közvetíteni a lehetséges ügyfelek felé, így célszerű nem az apró betűs részben bogarászni.
Ezek a platformok tartalmazzák jó esetben a szolgáltatást nyújtónak előéletének is bizonyos elemeit, egykori és jelenlegi partnereik listáját – azaz a meggyőző referenciákat. Amennyiben lehetséges kérjen tájékoztatást valamely referenciaként megadott vállalkozástól, a szolgáltatást nyújtó cég munkájára vonatkozóan.
Elhagyva az online és offline platformokat további tájékozódási lehetőségeket nyújt számunkra a cég által megadott elérhetőségek valamelyikén keresztül közvetlen a cég munkatársaitól való tájékozódás – mely téren érdemes az írásos formára törekedni. Írás ugyanis nem csak megmarad, míg a szó elszáll, de egyben lehetőséged ad számunkra is az írás arra, hogy összegezzük a gondolatainkat, ellenőrizzük, hogy összeszedtünk-e minden és a valóban releváns kérdéseket, a válaszon keresztül pedig ellenőrizhetjük, hogy valóban minden kérdésünk megválaszolásra került-e, vagy további tájékoztatásra van szükségünk.
Ezeken túlmenően marad a hagyományos face to face tájékozódás és a személyes ismeretségből, ismeretségi körből adódó tájékozódás – ám, ha igazán precízek szeretnénk lenni jobb, ha valamennyi lépcsőfokot kijárjuk:
- tájékozódás a cég saját platformjain keresztül
- tájékoztatás kérése a cégtől és/vagy közvetlen partnereitől
- írásos vagy telefonos megkeresés
- (face to face megkeresés)
szerző: Nagy-Laczkó Balázs